Da var den første og antageligvis tøffeste uken overstått. Det har vært full rulle med workshop om dokumentar fotografering. Altså vi har lært hvordan vi skal ta best mulig bilder som passer til historie-fortellende bilder.
Vi har hatt tre dyktige forelesere som har kjørt oss knallhardt. Det er ikke alltid like gøy å høre alt det negative med dine bilder, men av og til er det nettopp det som skal til for å få i gang de små grå.
Det har vært mange lange timer med forelesning og fotografering, så det er deilig å ha en fridag i dag.
Men ikke tro vi kan slappe av! I morgen er det 150% fokus på hovedoppgaven som vi har 9 dager på. Den oppgaven som vi skulle bli forberedt til i løpet av den første uken.
Gruppen jeg er på har valgt temaet "people in Dhaka", noe som vil si at alt er mulig. Dessverre. Jeg gav tidlig uttrykk for at dette var en alt for vid oppgave, men fikk ikke dette igjennom. Så jeg har valgt å tolke oppgaven litt på egnehånd, som igjen fører til visse problemer. Gruppen er ikke særlig lysten på å hjelpe meg. Så jeg må forsøke å henge meg på de andre gruppene. For det er faktisk ca umulig å kommunisere med folk her nede uten tolk.
Så over til noe helt annet. Vi kan jo ikke være så himmla seriøse til en hver tid. Da hadde alt blitt så fryktelig grått og trist.
Man danner en god del tanker og spørsmål når en kommer til nye stede. Og følgen av dette har kanskje noen fått med seg hvis de har sett på klassen egen blogg trykk her.
Hvis ikke så har jeg noen spørsmål til dere som gjerne kan svares på med en kommentar her på siden, eller mail til meg.
Jeg har vært så heldig å få sitte på med to av elevene fra bangla, Komol og Emu (tror det var Emu). De har egen bil og jeg har dermed fått muligheten til å ta en nærmere titt på trafikk "systemet". For hvis dette på noe som helst vis kan tolkes som system, da skjønner ikke jeg hva politiet hjemme klager på oss nordmenn for.
Fartsgrenser finnes ikke, hvilken side av veien du kjører på bestemmer du helt etter eget behov. Tuta er til for å brukes, samme med fjernlys.
Vi klager på køer og for få 4-felts veier? Vi har åpenbart ikke vært i Dhaka. Veiene er brede her nede, men ikke fire felter! Hvor mange biler går det i bredden her tror dere? (da regner jeg uten alle syklene og fotgjengerne)
Så lenge du holder orden på din bil og du regner med de andre gjør det samme, så presser de lett sammen 6-7 nesten 8 biler i bredden.
Hva gjør du hvis du må på do? Har aldri sett det bli praktisert i norge, det har kanskje noe med at politiet i norge tauer deg inn hvis du gjør det. Men her er det bare å la det stå til nesten hvorenn du vil. Noe som fører til litt udelikate lukter i noen områder.
Da tror jeg faktisk jeg har skrevet nok for nesten to uker så dere får se om dere gidder å lese alt. Men det har dere antageligvis gjort hvis dere leser dette.
Fred ut og måtte sola skinne på dere som den gjør på oss. Det er nemlig litt varmt her nede :P
Og igjen, sjekk ut Global Images egen blogg
Can Big Data Really Predict What You’ll Do Next?
for 15 timer siden
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar